Köpvillkor

Betalningsinformation

Studio Frida bedriver momsfri verksamhet, vilket bland annat betyder att du inte betalar moms på produkterna. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning.

Ej utlösta paket debiteras en avgift om 150 kr för att täcka mina kostnader för frakt och administration.


Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din mejladress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter, pris samt fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du skicka ett mejl till info@studiofrida.se


Leverans

De produkter som finns på lager skickas normalt inom tre dagar från beställning.

De produkter som inte finns på lager börjar tillverkas efter att du har gjort ditt köp. Tillverkningsprocessen tar viss tid. Först ska föremålet drejas, sedan beskickas, sedan skröjbrännas, sedan glaseras och så till sist glasyrbrännas.​ Normal produktionstid är 4–8 veckor, beroende på hur stor beställningen är.

Ovanstående gäller ej under julhelgerna och sommaren – då kan det ta längre tid innan du får såväl produkter som finns på lager som beställningsprodukter.


Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@studiofrida.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, din mejladress, ordernummer samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig.

Du står för returfrakt. Du står också för skick på produkterna vid retur och produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Skicka returen med en spårbar länk till: 

Studio Frida
c/o Frida Blom​​
Hägerstensvägen 126
126 49 Hägersten
Sverige

​​Köpesumman återbetalas inom fem dagar från dess att returen har mottagits.

Om du vill byta en vara mot en annan returnerar du varan enligt ovan och lägger en ny beställning.


Reklamation

Jag besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt ge dig en ersättningsprodukt.

När du vill reklamera en produkt skriver du till info@studiofrida.se och anger då ditt namn, din adress, din mejladress, ordernummer, vilken eller vilka varor det gäller och vad felet är.

Om jag inte kan leverera en ersättningsprodukt inom en för dig godtagbar tidsperiod så återbetalas du för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid reklamationer.
 

Ändringar av köpvillkoren

Jag förbehåller mig rätten att när som helst göra ändringar i köpvillkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order.
 

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd mellan Studio Frida och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer Studio Frida beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa köpvillkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna

Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.